De eerste dagen op de creche - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Britt Meegen - WaarBenJij.nu De eerste dagen op de creche - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Britt Meegen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op de creche

Door: Britt van Meegen

Blijf op de hoogte en volg Britt

21 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi allemaal,

Hier weer een berichtje uit Zuid-Afrika.

Donderdag ben ik voor het eerst aan de slag gegaan op 1 van de projecten. 's Ochtends ben ik naar de net geopende creche 'Inkanyezi' geweest. We begonnen de dag met Engelse les geven. Het is hier heel belangrijk dat er veel herhaald wordt op de creche, omdat ze thuis geen Engels leren aangezien hun ouders vooral Zulu spreken. Vandaar dat we vooral bezig waren met het aanleren van het alfabet, cijfers, kleuren en dierennamen.

Vervolgens haddeb de kinderen een uur de tijd om wat te eten en om te spelen. Natuurlijk werd ik meteen 'aangevallen' door de kindjes omdat ze wilden spelen. Na de pauze hebben we nog wat Engels les gegeven en (Engelse) liedjes gezongen met de kinderen.

's Middags heb ik meegeholpen met het verven van een container. De container, waar van alles en nog wat in zat, is ooit gedoneerd door een echtpaar. Nadat de inhoud van de container was verdeeld over de lokale bevolking is besloten om hem om te bouwen in een bibliotheek. Van binnen ziet het er al heel mooi uit. Nu de buitenkant nog..

Vrijdagochtend was vergelijkbaar met de donderdagochtend. Vrijdagmiddag zijn we chiliplanten gaan poten bij een man in de tuin als 'cadeau', omdat hij m.b.v. African Impact vrijwilligers best veel kilo was aangekomen (hij kon namelijk eerst niet meer lopen, en hij was extreem dun). Vervolgens hebben we bij een winkeltje aan de kant van de weg waar de lokale vrouwen hun zelfgemaakte spullen verkopen een bord in elkaar gezet en in de grond geplaatst (zie foto op facebook).

Vanmorgen werden we om 05.00 opgehaald voor een safari. Wooow dat was echt heel vet!! Onze gids was geweldig en we hebben 's middags een typisch Zuid-Afrikaanse braai gehad (soort bbq). De dieren die ik nu al heb gezien: neushoorn, giraf, olifant, zebra, antilope, zwijn, (water)buffel, gnoe, aapjes (ook in St. Lucia), krokodil (in St. Lucia) en een nijlpaard (in St. Lucia).

Dalijk gaan we lekker uit eten en hopelijk kunnen we morgen naar het strand, maar volgens internet wordt het maar 12 graden, dus dat lijkt me nou niet echt ideaal strandweer..

Ten slotte, voor de mensen die mee hebben gekregen dat ik m'n hand behoorlijk erg heb verbrand in Nederland 1,5 week voor ik vertrok: Het ziet er nu redelijk goed uit. Bijna alle losse huid is nu van m'n hand af en er zijn geen open wonden meer. Het verband moet er helaas nog wel om heen blijven de komende dagen, maar hopelijk hoeft dit niet al te lang meer.

Heel veel liefs,
Britt

  • 21 Juli 2012 - 15:13

    Ria:

    Hee Britt,
    Ik ben echt helemaal jaloers als ik je verslag lees.
    Wat hebben jullie al veel gedaan maar ook gezien in korte tijd.
    Het lijkt of jullie er al heel lang zijn.
    Pas maar op met die loslopende apen, nijlpaarden etc.
    Het scheelt dat het maar 12 graden is hoef je je niet in te smeren als je naar het strand gaat!
    Heel veel plezier , liefs Mam.

  • 22 Juli 2012 - 19:09

    Hanny:

    wat leuk om je eerste verslag al te lezen .
    Lijkt me allemaal heel bijzonder.
    Wat een andere wereld!
    Ook fijn om te lezen dat het met je hand beter gaat,maar blijf goed oppassen !
    Een hele goede tijd Britt. Volgens mij hebben ze aan jou een hele goede !
    Ik ben trots op jou . Heel veel liefs Pim en Hanny

  • 22 Juli 2012 - 19:57

    Wilma :

    Hoi Britt,

    Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen, best heel veel verschillende dingen. En ook bijzonder wat je daar allemaal aan wilde dieren ziet. Nu was je natuurlijk aan apen al aardig gewend (haha) maar de rest is toch wel apart om zo in het echie rond te zien lopen.
    Ik lees dat je al meer waarschuwingen hebt gehad om op te passen met je hand, ik zei het je!!! Wees voorzichtig dat je er geen infectie aan krijgt, het zou je belemmeren in hetgeen wat je allemaal aan het doen bent, dat zou jammer zijn want het klinkt allemaal heel enthousiast.
    Wij hopen dat jij daar nog een fijne tijd hebt, dan hebben die kinderen het volgens mij ook.
    De hartelijke groeten van Piet en Pauline (Guus is op vakantie) en heel veel liefs uit Duiven.

    Groetjes Wilma

  • 24 Juli 2012 - 19:09

    Claudia:

    Wow Britr echt super vet allemaal!! Ben heel benieuwd naar alle verhalen als je weer bij ons bent! Het is hier nu wel lekker zomerweer hihi! Vanavond zie ik Lianne eindelijk weer en zal ik haar even bijpraten:) heeel heeel veel plezier nog! Tot snel Xx

  • 26 Juli 2012 - 18:59

    Erica:

    Hey hoi Britt, hier een tweede poging om een berichtje voor je achter te laten. Ik had al eerder geschreven, maar dat berichtje lijkt niet geplaatst. Hoe is het daar? Ben je al een beetje gesetteld en gewend aan het feit, dat het daar nu winter is? En heb je al een idee hoe je het sponsorgeld gaat besteden? Ik kan me voorstellen, dat het best moeilijk is om een keuze te maken. Maar jou kennende komt dat vast allemaal goed! Geniet nog van je tijd daar. Liefs, Erica en Cliff x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Vrijwilligerswerk in St. Lucia

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

De laatste dag

06 Augustus 2012

Week 4 is alweer begonnen

02 Augustus 2012

Halverwege week 3

26 Juli 2012

Even snel

21 Juli 2012

De eerste dagen op de creche
Britt

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 4426

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk in St. Lucia

Landen bezocht: