Halverwege week 3 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Britt Meegen - WaarBenJij.nu Halverwege week 3 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Britt Meegen - WaarBenJij.nu

Halverwege week 3

Blijf op de hoogte en volg Britt

02 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi allemaal,

Ik had net een heel verhaal getypt, maar helaas is nu alles weg omdat het internet raar deed.. Typisch Afrika! Maargoed dan maar nog een keer proberen.

Ik heb eindelijk weer even tijd om op internet te gaan, aangezien we het erg druk hebben overdag.
Deze week ben ik op de creche Ndabenhle. Ik was van vorige week in creche Sinenhlanhla allemaal lieve, goed luisterende kindjes gewend. Nou dat is in deze creche wel anders. Ze hebben 1 babykamer en 2 klaslokalen, maar de baby's mogen gewoon tussen de klaslokalen doorlopen (erg afleidend). Verder vinden de kinderen het normaal om elkaar te slaan en te schoppen tijdens de pauze. Ook structuur is niet echt aanwezig in deze creche. Na dag 1 hebben we dus maar besloten om een lesplan op te stellen waarbij de kinderen ook les krijgen in hoe ze met anderen om moeten gaan. Gelukkig is het werk best belonend, want de kinderen luisteren zowaar een stuk beter en vechten al wat minder vaak.

Het werk in de middagen is nog steeds erg afwisselend. Zo heb ik vanmiddag een bed in elkaar getimmerd en geverfd. Het ziet er erg mooi uit, al zeg ik het zelf! Dit bed gaat naar de net geoopende creche Inkanyezi.

Verder ben ik afgelopen weekend in Mozambique geweest. We zijn 2 keer met de boot de zee op gegaan om dolfijen te spotten. De eerste keer was de zee erg wild en hebben we daardoor helaas geen dolfijnen kunnen zien. De volgende ochten om 06.30 zijn we weer de zee op gegaan. Deze keer met succes. We hebben 4 wilde dolfijnen gezien, maar helaas waren ze na een paar minuten alweer verdwenen, waardoor we niet de kans hadden om met ze te zwemmen. Maar Jezus wat is Mozambique mooi en wat heb ik (en 9 andere vrijwilligers) een prachtig weekend gehad! Hopelijk kan ik ooit nog terug naar Mozambique!!

Dan even over het sponsorgeld: African Impact heeft 4 grote projecten die hard geld nodig hebben. Mijn voorkeur gaat nu uit naar het steunen van de creches in het algemeen (denk aan het voorzien van luiers etc.) en naar de bouw van een keuken en een babykamer in de nieuwe creche Inkanyezi. Deze creche bestaat nu eigenlijk uit 1 lokaal met stoeltjes er in en verder niks. Het punt is wel dat als ik dit project wil steunen ik en jullie er niet meteen resultaat van zullen zien, omdat we niet zomaar dingen kunnen gaan bouwen. Wel is het zo dat ik op de hoogte gehouden zal worden van de vorderingen en krijg ik foto's toe gestuurd. Ook wil ik graag stoelen kopen voor de Adult Literacy Club. Dit is 1 van onze middagprojecten. Hierbij leren volwassenen Engels lezen. Dit is erg belangrijk voor hun verdere toekomst (denk hierbij aan baanmogelijkheden). Helaas moeten de volwassenen nu nog op de grond zitten, omdat het moeilijk is om sponsoren voor stoelen te vinden. Ik hoor graag van julllie wat jullie er van vinden als ik geld aan deze dingen ga besteden!

Zo dat was het weer voor vandaag. De tijd vliegt hier echt!! Ik kan ook niet echt zeggen wanneer ik mijn volgende verslag ga plaatsen.. Ook heb ik denk ik over 1,5 week nog echt geen zin om terug te gaan naar Nederland. Maargoed, dat zien we dan wel weer..

Tot mijn volgende verslag.
Liefs,
Britt

  • 02 Augustus 2012 - 22:08

    Wilma:

    Hoi Britt, het heeft even geduurd voordat ik jou kon vinden op de site, dat lukte helemaal niet meer. Vandaar dat je weinig reactie hebt gehad. Jeetje, wat heb jij een afwisseling in de dingen die je daar doet. Het lijkt mij dat het allemaal veel voldoening geeft en je ziet ook nog eens wat. Het is, denk ik, niet voor niets dat Willem-Alexander in 1e instantie daar een vakantiehuis had gekocht. Ik krijg wel de indruk dat, als jij terug bent in Nederland, jouw missie er nog lang niet op zit. Het zijn allemaal goeie plannen die je hebt. Misschien kun je hier nog een keer iets opzetten dat geld oplevert. Op mijn hulp kun je rekenen. Ik wens je nog een goeie tijd en ik hoop dat het afscheid je niet al te zwaar gaat vallen.

    Groetjes
    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Vrijwilligerswerk in St. Lucia

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

De laatste dag

06 Augustus 2012

Week 4 is alweer begonnen

02 Augustus 2012

Halverwege week 3

26 Juli 2012

Even snel

21 Juli 2012

De eerste dagen op de creche
Britt

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4424

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk in St. Lucia

Landen bezocht: