Week 4 is alweer begonnen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Britt Meegen - WaarBenJij.nu Week 4 is alweer begonnen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Britt Meegen - WaarBenJij.nu

Week 4 is alweer begonnen

Blijf op de hoogte en volg Britt

06 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi allemaal,

Mijn laatste week in St. Lucia is helaas alweer aangebroken.
Vandaag ben ik weer naar mijn favoriete creche Sinenhlanhla geweest. De laatste dag dat ik op een creche ben geweest voordat ik weer naar Nederland ga. Morgen en overmorgen ga ik namelijk in de ochtend HIV-les geven op een middelbare school. Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Ik ben net terug van een middag op de After School Club in Eswenalisha. Dit is een soort naschoolse opvang. En het is ook een weeshuis. De kinderen hier zijn gek op dansen, dus vandaag hebben we ze wat salsa geleerd (aangezien er nu 4 vrijwilligers uit Venezuela zijn) en wat andere standaard dansjes (Macarena enzo) om ze een leuke en zorgeloze middag te bezorgen. Helaas kampt het weeshuis nu met het probleem dat het eten op is. African Impact is nu hard aan het werk om een langdurige oplossing voor dit probleem te zoeken. Het kan goed zijn dat een deel van het donatiegeld hier naar toe gaat, aangezien eten toch wel erg belangrijk is!!

Komende donderdag is het Nationale Vrouwendag dus dan gaan we met alle vrijwilligers naar een evenement een dorp verderop. Ik denk dat het weer typisch Zuid-Afrikaans en erg traditioneel zal worden. Ik ben heel benieuwd, maar het er ook heel veel zin in!

Ik zal proberen om voordat ik naar Nederland ga nog even een berichtje te plaatsen.

Liefs,
Britt

  • 07 Augustus 2012 - 16:01

    Ria:

    Hee Britt,
    De tijd vliegt voorbij het is inderdaad je laatste week. Maar als ik lees wat je allemaal aan het doen bent en nog ga doen, dan is en blijft het een afwisselend programma waarbij je w.s. veel indrukken opdoet, zelfs in de vrije tijd. Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen met de Nationale vrouwendag.
    Het is wel schokkend dat er niet voldoende voedsel is voor de kinderen.
    Hopelijk dat Africa Impact hier structureel iets aan kan bijdragen en begrijpelijk dat daar sponsorgeld naar toe gaat. Geniet van je laatste week.
    Liefs,
    Mam


  • 09 Augustus 2012 - 17:42

    Monique:

    Wat een ervaring en belevenis Britt. Leuk om zo een heel klein beetje over je schouder mee te kunnen kijken. Nog een heel fijne week. En daarna afkicken....
    Hartelijke groetjes,
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Vrijwilligerswerk in St. Lucia

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

De laatste dag

06 Augustus 2012

Week 4 is alweer begonnen

02 Augustus 2012

Halverwege week 3

26 Juli 2012

Even snel

21 Juli 2012

De eerste dagen op de creche
Britt

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 4423

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk in St. Lucia

Landen bezocht: